Thursday, October 7, 2010

Nasib Ummah..~jangn leka lagi~

Selamatkan dunia ini dari peperangan,
Selamatkan dunia ini dari kehancuran,
Selamatkan anak-anak dari kebuluran,selamatkan dunia,selamatkanlah dgn ISLAM..
Entri kali ni ingin mengajak seketika bersama-sama membuka mata hati, menguak jendela dunia dan memberi perhatian kepada kerakusan,penghinaan,pencerobohan,pembunuhan,kerosakan dan aktiviti yg mencemarkan terhadap agama yg suci dan syumul iaitu islam. Seram juga apabila melihat ‘fenomena’ itu terjadi.pihak yg bertindak sedemikian seakan tidak memahami makna islam yg sebenar. Penulis berpendirian, umat islam perlu berusaha kearah kesatuan tanpa memikirkan taraf kedudukan masing-masing di dunia berdasarkan firman-Nya dalam surah Al-Hujurat ayat 10 yg mana maksudnya bahawasanya orang-orang Islam itu bersaudara..Seperti yang kita ketahui atau sedari, golongan bkn islm sprti di barat telah bgitu bnyk memijak islam, mengalirkan darah kaum muslimin termasuk kanak-kanak yg tidak berdosa srpti yg dilihat di Negara2 islam Iraq, Iran, Afghanistan,Kashmir,Palestin, termasuklah yg paling dkt dgn Malaysia iaitu di selatan Thai.tetapi di Malaysia,perang apa pula?adakah senasib dgn negara2 berikut? Oh,sungguh ‘menyayat hati’ kisah di Malaysia tanah airku. Tidak sudah2 dgn perang politik dgn permainan serta taktik kotornya bagi memenangkan parti kesayangan sehingga matlamat perjuangan dan amanah yg digalas bilamana memegang pentadbiran Malaysia, tidak lagi menjadi sandaran.sungguh kotor arena politik sebegini.Sistem pemerintahan dan dasar perlembagaan Negara yg begitu berlainan dgn sistem syura manhaj Rasulullah saw ini telah membawa Malaysia dan menjadikan seisinya seperti hari ini.terujanya rakyat yang menerima konsep 1 Malaysia yg diperkenalkan hasil perkhidmatan agensi perhubungan awam milik Israel yg menggunakan konsep yg sama,1 Israel.
“Konsep 1 Malaysia yang diperkenalkan oleh YAB Dato Sri Mohd Najib Tun Abdul Razak, Perdana Menteri, adalah langkah yang bertepatan dengan suasana dan cita rasa rakyat. Konsep ini selari dengan apa yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan dan Prinsip-Prinsip Rukun Negara

1 Malaysia membawa aspirasi untuk memperbaiki hubungan kaum bagi memastikan rakyat Malaysia dapat menjalin perpaduan yang lebih erat. Perkara asas yang perlu diwujudkan dalam semangat perpaduan adalah perasaan hormat menghormati, keikhlasan dan sikap saling mempercayai antara kaum. ‘1 Malaysia’ juga akan mewujudkan sebuah kerajaan yang mengutamakan pencapaian berpaksikan keutamaan rakyat sebagai mana slogan YAB Perdana Menteri iaitu ‘Rakyat didahulukan, Pencapaian diutamakan’.
‘1 Malaysia’ memerlukan kepimpinan dan rakyat yang berintegriti tinggi. Sifat jujur, berkebolehan, bercakap benar, telus, ikhlas dan amanah amat penting untuk melaksanakan tanggungjawab kepada negara.
1 Malaysia memerlukan pemimpin yang bijak mentafsir dan memahami tugasan yang diberi. Pemimpin cemerlang dan komited sewajarnya memiliki kebolehan yang tinggi dalam merancang, mengatur strategi, menilai prestasi dan menepati masa dalam memberi perkhidmatan yang terbaik kepada rakyat”-dipetik dari www.skserkamdarat.edu.my
Rujuk juga http://beritasemasa.com/hot-persamaan-1malaysia-dengan-one-israel
Perubahan yg ingin dilakukan bagus, tapi perlu disertai ‘tindakan profesional’ yg ingin dilihat rkyat agar persoalan kenaikan harga barang misalnya terjwb.
Sama sekali tidak ingin persoalkan di sini mengenai corak pemerintahan Negara iaitu demokrasi berparlimen dan raja berperlembagaan, tetapi perrsoalan-persoalan seumpama ini pernah pun tertimbul di mana-mana dan bkn di entri ini sahaja mungkin juga terdapat banyak lagi di laman yg lain dan pernah juga menjadi topik perbualan antara rakyat. Jadi, sama2 perlu fikirkan secara rasional.
Apa yang berlaku terhadap umat Islam hari ini adalah realiti kehidupan manusia di ambang akhir zaman.keadaan seperti di iraq dan Afghanistan, bukan gambaran seperti dalam skrin televisyen, tapi realiti yang terjadi. Sungguh menyedihkan pabila ada segolongan umat islam yang syadid dan hanya ingin menyempurnakan hak-hak terhadap agama suci itu dicop sebagai terroris dan diketengahkan pada dunia dengan istilah ‘pengganas’, alasan oleh kuffar barat bagi memerangi negara2 islam tersebut.pandai sungguh bersandiwara dgn mengaburi mata dunia mengatakan Osama di Afghanistan adalah pengganas, lagi alasan utk menyerang Iraq kononnya terdapat senjata nuclear di sana. Tidak semena-mena. Tidak sudah-sudah tanah palestin dicakar-cakar zionis pelampau Israel.OiC, PBB yg duduk di meja persidangn bersuara dan bersuara, akhirnya persidangan tinggal persidangan terpaksa ‘akur’ dgn tindakan penyerang zionis.
(National Police learned terrorists have aimed to wage war in Indonesian cities by recruiting international mujahidin, to replicate the conflicts in Afghanistan and Iraq.

National Police chief Gen. Bambang Hendarso Danuri told a press conference on Friday that terrorists might recruit fighters from overseas. “They intended to launch urban warfare as in Iraq and Afghanistan and to bring in mujahidin from the two countries,” Bambang said. ) dipeti dari = http://www.thejakartapost.com/news/2010/09/25/terrorists-%E2%80%98planned-recruit%E2%80%99-int%E2%80%99l-mujahidin.html
Tidak nampak lagikah??
Begitu ramai perindu-perindu syahid Fi Sabilillah berlumba-lumba pergi ke medan perang tanpa gentar bagi menangkis serangan musuh yang mengancam keamanan islam dan umtnya. Bagi para mujahidin itu, tiada yang lebih manis melainkan janji Allah buat para syuhada’ yg gugur mempertahankan agamaNya. ‘Bantuan’ Allah yg hadir bersama mujahidin Islam yg berlawan dgn musuh2 Allah membuatkan tentera2 musuh gentar dan merasakan ketakutan saat bertempur dgn mujahid2 yg mendamba syahid walhal mereka tidak punya kelengkapan senjata yang lebih canggih berbnding dgn musuh2 islm tu.skrg dgn kekuatan golongan mujahidin di Iraq sedikit demi sedikit mereka telah mewujudkan daulah islamiyah dan menjadi semakin kuat dengan bertambahnya dukungan dari kelompok Mujahidin Iraq yang lain. Gugurnya pimpinan mujahidin tidak akan melemahkan orang-orang yang ditinggalkannya, bahkan membuat mereka semakin kuat dan semakin yakin dengan janji Allah bahwa hanya orang-orang yang terpilih yang akan Allah ambil sebagai syuhada.
tidak cukup dgn penindasan yang berlaku di dpn mata kita, umat islam juga diratah dgn ideology-ideologi yg dibawa oleh musuh-musuh islam sendiri agar menjadi ikutan umat islam kontemporari.liberalisme,sekularisme,pluralisme,kapitalisme,dan berbagai anasir lg yg dibawa masuk kedlm Negara Islam dan kita sendiri melihat penularan ideologi2 tersebut makin membarah di Malaysia ini.media massa yg disaksikan, memaparkan begitu bnyk propaganda kuffar barat,puak oreintalis mahupn kapitalis sedangkan orang-orang di Negara ini sendiri melakukan tindakan2 yg menyindir Islam.misalnya filem kontroversi hangat arahan Allahyarhamah Yasmin iaitu GUBRA dan SEPET.bahaya pengaruh filem melalui lakonan2 yg dibawa jelas memberi kesan pada akidah Islam yg dipgang dan dikhuatiri berlaku kepincangn. Tak salah lg, factor globalisasi tanpa sempadan boleh memberi kebaikan dlm perkara tertntu dan boleh juga membawa kpd keburukan.
Bilakah masanya lagi kita di sini hanya duduk memerhati?
Living in a peace at the country we live..dgn suasana aman seperti yg kita nikmati skrg, mahukah nikmat keamanan,kesejahteraan yg kita kecapi hampir 52 thn ini ditarik semula oleh-Nya? Tepuk dada Tanya iman.wallahu a’lam..

No comments:

Post a Comment

any response..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

XPDC menuju redha-Nya

indahnya islam ^_^

~.: cinta tu apa sih ?:.~

realiti yg anda perlu tahu

tiada Tuhan selain Allah