Thursday, September 23, 2010

indahnya Lebaran~

basmallah..
mmg best betul raya2.raya raya jgk.tp jgnlah ikutkan sgt nafsu smpai lari bajet.cuba-cubalah ingt skit dkt orang lain yg susah dan daif.barulah kita lebih berhati-hati.senang je,nk raya ni tak payah pening2 kepala.cuba buat budget planning utk raya dan ikut jgn lari planning sudah tp dgn syarat plan betul2 lah.membebel plak aku ni.
ish,ish,ish.lamanya tak bukak blog.rindunya nk menulis.pejam celik,pejam celik dah pn raya.tak terasa sebulan ramadhan yg berlalu.kesalnya,ramadhan baru2 ni aku jalani mcm biasa.fokus aku lebih pd buku2 dan adalah benda lain.mklum jelah, minggu final exam lah katakan. solat tarawih pn kdg2 kat msjd kdg2 kt bilik.apa pn aku akn slalu berusaha baiki ibadahku
>>tp benda yg paling utama dan penting nk ajak renung2kan kt sini adalah suasana dan keadaan saudara2 seagama kita di Palestin dan nasib saudara2 yg lain yg serba kekurangan.aku duduk utk meluangkan masa sejenak memikirkan nasib mreka.lalu bermulalah 'kembara' aku..........
> bagaimana agknya keadaan kt sana?ish...bln puasa plak tu.aku tak putus2 melafazkan syukur pd illahi krn aku kat sini dpt menjalani bln yg mulia ni tanpa ada halangn apa pun.aku boleh beribadah semahu-mahuku.sygnya, manusia..mudah kalah dgn nafsu.nafsu...klu takde manatang ni kan bagus..fikirku.maksud aku, hanya nafsu nak buat baik je ada.
>malaysia,..negara tmptku tinggal dan membesar hingga kini.masih terlalu bnyk lg yg aku perlu belajar,lakukan dan'perjuangkan' di bumi ini.apa ye?adalah..aku je yg tahu.sbb tu,aku akn kuat dan slalu berusaha sbb aku nk punya memoir dan kenangn di luar negara.bg aku, manusia selagi mana punya kaki, pndai2lah melangkah ke tmpt yg sepatutnya bknnya tmpt yg dibenci Allah.aku,ditakdirkan punya sikap yg tak suka duduk diam dan gemar melangkah ke mana2.aktif dan aku tak kan pernah mendidik diri aku bersikap 'pasif' dan kehidupan ini telah bnyk mendidik aku erti sabar dlm mengharungi hidup sbgi seorang pelajar,anak,kakak,adik,kwn dan apa2 je.aku dah mula berjinak-jinak berkwn serta mengenali org2 yg matured dan berilmu tak kira org tu ustz ke,senior ke,even di kalangn family sendiri atau sesapa je yg aku br kenal,tua atau muda.yg penting, aku dpt ilmu dan pengalaman.hidup ni kena pndai-pandailah...okey la.nmpknya masa tak mngizinkan aku terus menaip sbb kakak aku tgh tunggu kt luar tu,mklumlah kat CC.insyaallah, lps ni mujahidah akn share ilmu yg best2 utk semua.slm.see ya!

No comments:

Post a Comment

any response..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

XPDC menuju redha-Nya

indahnya islam ^_^

~.: cinta tu apa sih ?:.~

realiti yg anda perlu tahu

tiada Tuhan selain Allah